NiŚOZ - Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna
Teleplatforma pierwszego kontaktu.
Pod numerem 800 137 200 Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK).
Teleplatforma działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna i jest miejscem pierwszego kontaktu w sytuacji nagłego zachorowania. Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia oraz całą dobę w dni wolne od pracy.
Telefonicznych porad udzielają pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
- wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
- a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego
W stanach nagłych pacjenci mogą zgłaszać się do gabinetu NiŚOZ Szpitala Miejskiego w Świnoujściu ul.Mieszka I 7 w dni robocze od godz. 18.00 do godz. 8.00 rano, w niedziele i święta całą dobę.
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna tel. 91 32 67 411 (lekarz), tel. 91 32 67 403 (pielęgniarka) po godz. 18:00 oraz całodobowo w niedzielę i dni ustawowo wolne od pracy.
- lek. med. Małgorzata Chrobok - specjalista chorób wewnętrznych
- lek. med. Marek Olek - specjalista chorób wewnętrznych
- lek. med. Anna Tymoszczuk-Chukwu - specjalista chirurgii ogólnej
- lek. med. Grzegorz Koss – radiolog
- dr hab. n. med. Krzysztof Sieja - specjalista położnictwa i ginekologii
- lek. med. Dmitry Hanchar
- lek. med. Yauhen Mikhnevich
- lek. med. Sylwia Napiontek-Balińska - specjalista medycyny rodzinnej
- Wioletta Andrzejewska
- mgr Wioletta Hernat
- Ewa Kolczyńska
- Anna Krop
- Krystyna Bober
- mgr Beata Byra
Co to jest nocna i świąteczna opieka zdrowotna.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.
Dyżurujący lekarz udziela porad:
- w warunkach ambulatoryjnych,
- w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych),
- telefonicznie.
Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:
- nagłego zachorowania;
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Świadczenia w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej obejmują również:
- świadczenia pielęgniarskie zlecone przez lekarza, wynikające z udzielonej porady
- świadczenia pielęgniarskie realizowane w warunkach ambulatoryjnych lub w domu chorego, zlecone przez lekarza, wynikające z potrzeby zachowania ciągłości leczenia.
Przykładowe sytuacje uzasadniające skorzystanie ze świadczeń POZ w nocy i w dni wolne od pracy:
- zaostrzenie dolegliwości znanej choroby przewlekłej (np. kolejny napad astmy oskrzelowej z umiarkowaną dusznością)
- infekcja dróg oddechowych z wysoką gorączką, szczególnie u małych dzieci i ludzi w podeszłym wieku
- bóle brzucha, nieustępujące mimo stosowania leków rozkurczowych
- bóle głowy, nieustępujące mimo stosowania leków przeciwbólowych
- biegunka lub wymioty, szczególnie u dzieci lub osób w podeszłym wieku
- nagłe bóle kręgosłupa, stawów, kończyn itp.
W innych przypadkach, za nieuzasadnione wizyty lekarskie, szpital może pobierać opłaty.