Pełnomocnik do spraw praw pacjenta
Do zadań Pełnomocnika do spraw praw pacjenta należy ochrona praw osoby korzystającej ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Szpital w szczególności:
- pomoc w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem pacjenta ze szpitala;
- wyjaśnienie lub pomoc w wyjaśnieniu ustnych i pisemnych skarg pacjenta;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym pacjenta;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno - informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital;
- przyjmowanie ustnych i pisemnych skarg pacjenta przebywającego w szpitalu, skarg rodziny pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby sprawującej faktyczną opieką nad pacjentem oraz ocena zasadności skarg;
- zapewnienie pacjentowi dostępu do informacji prawnej;
- pomoc w sporządzeniu i złożeniu skargi do kierownika szpitala lub innych instytucji;
- udzielanie pomocy pacjentowi wypisanemu ze szpitala, jeśli skarga została złożona w trakcie pobytu pacjenta w szpitalu, a procedura rozpatrywania skargi nie została zakończona;
Pełnomocnik do spraw praw pacjenta: mgr Aneta Całus
Kontakt osobisty : Centrum Zdrowia Psychicznego w Świnoujściu przy ulicy Jana z Kolna , II piętro pok. nr 8. w każdy poniedziałek w godz. od 8.30 do 10.00
Kontakt telefoniczny pod nr: 91 32 67 314
Zarząd spółki powołał Pełnomocnika do spraw praw pacjenta Szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. 1 stycznia 2018 r.